Projekti lähti liikkeelle sopivan domainin suunnittelusta. Lopullinen valinta osui www.ikkunapesu.fi domainiin, joka kuvaa tarkasti palvelua ja toimii tehokkaasti hakukonemarkkinoinnissa. Domainin valinnan jälkeen jatkettiin suunnittelemalla nettisivun brändäystä ja toiminnallisuuksia.
Nettisivu haluttiin pitää yksinkertaisena kuitenkin huomioiden mahdollisuus tulevaan laajentamiseen. Sivustolle tarvittiin hintalaskuri ja varausmahdollisuus, jotka rakennettiin toimimaan samalla lomakkeella. Brändäyksen osalta suunnittelimme sivuston värimaailman ja uuden vektoroidun logon. Vektorointi tarkoittaa, että PDF-muotoista kuvaa voi suurentaa rajattomasti sen menettämättä kuvanlaatuaan. Sivustolle kuitenkin lisättiin logo PNG-muodossa, jotta verkkosivun latausnopeus pysyy erinomaisena pienen kuvatiedoston kanssa. Vektoroitua PDF-logoa on suositeltavaa käyttää esimerkiksi printtituotteisiin.

Sivuston sisältö ja kuvamateriaali suunniteltiin vastaamaan palvelun kuvausta. Sisällön rakentamisessa huomioitiin hakukonenäkyvyys, jotta sivuston orgaaninen kävijämäärä voi kasvaa ajan kanssa merkittävästi. Sivusto myös optimoitiin mobiililaitteille, jotta käyttäjäkokemus pysyy erinomaisena laitteesta riippumatta. Seuraavaksi projekti etenee liittämällä sivusto Google Analytics järjestelmään liikenteen kehityksen seurantaa varten.
Sivustoon voi tutustua osoitteessa www.ikkunapesu.fi.