Miten meidän chatbotit toimivat?
Finbot rakentaa painikkeilla toimivia chatbotteja. Ne tarjoavat kustannustehokkaan ja varmatoimisen ratkaisun onnistuneeseen keskusteluun. Jokainen chatbotin puheenvuoro on käsikirjoitettu etukäteen, joten se ei lähde itse sooloilemaan. Asiakas käy keskustelua käyttäen painikkeita ja tekstikenttää.
Miksi yritykset tarvitsevat chatbotteja?
Nykyään asiakkaat olettavat saavansa asiakaspalvelua ympärivuorokautisesti. Tämä aiheuttaa haasteita yrityksille, sillä 24/7 asiakaspalvelun ylläpitäminen on kallista. Myöskin suuret asiakasvolyymit hidastavat asiakaspalvelua, joten chatbotit tarjoavat luontevan ratkaisun molempiin ongelmiin.
Chatbotit keräävät tärkeää dataa, eli tietoa jokaisesta käydystä keskustelusta. Me Finbotilla osaamme yhdistää nämä tiedonjyväset suuremiksi kokonaisuuksiksi, joka mahdollistaa mm. kohdennetun markkinoinnin ja paremmat tuotesuosittelut.
Vaikka chatbotit ovatkin erinomaisia tuotesuosittelijoita, niin ne eivät kuitenkaan vielä kykene täysin korvaamaan ihmistä myyjänä. Chatbotin avulla pystyt automatisoimaan kalenterivaraukset, sekä soittopyynnöt. Chatbotin hoitaessa ensikontaktoinnin ja tietojen keräyksen, myyjä pystyy soittamaan asiakkaalle takaisin hyvin valmistautuneena.
Tästä pääset lukemaan tarkemmin chatbottien hyödyistä asiakaspalvelussa.
Missä chatbotteja käytetään?
Chatbotteja voidaan käyttää kaikissa digitaalisissa kanavissa, mutta yleisimmät käyttökohteet ovat yrityksen verkkosivuilla sekä sosiaalisessa mediassa. Lue lisää sosiaalisen median hyödyistä asiakaspalvelussa, sekä chatbotin liittämisestä someen!