Tärkein asia Google näkyvyyttä kehittäessä on luoda käyttäjille arvokasta sisältöä, jossa tekstisisältö on luonnollista ja muutama kuvakin löytyy. Heti sivun alussa tulisi käydä selväksi mistä sivulla kerrotaan ja sen jälkeen päästään suunnittelemaan mitä aiheesta tulisi kertoa käyttäjälle.
Sisältöä suunniteltaessa tulee huomioida sen pituus. Googlessa näkyvän sivun otsikon tulisi olla noin 60 merkkiä ja kuvauksen noin 135 merkkiä pitkiä. Sivulla olevan muun sisällön tulisi olla aivan vähintään 300 sanaa, mutta usein pidemmällä tekstillä saadaan parempia tuloksia.
Mieti millä hakusanoilla ihmiset hakevat tuotetta tai palvelua? Näitä hakusanoja on tulisi sisällyttää sekä otsikkoon, kuvaukseen että muuhun sisältöön. Myös osoiterakenne kannattaa suunnitella hakukoneita silmällä pitäen, eli myös se mitä osoitekentässä lukee vaikuttaa hakukonenäkyvyyteen.
Sisällön rakentamiseen on monia tapoja. Yksi tehokas tapa hakukonenäkyvyyden kehitykseen on hyödyntää usein kysyttyjä kysymyksiä ja niiden vastauksia. Voit rakentaa sivulle osion, josta löytyy tarkat ohjeet kaikkiin palveluun liittyviin kysymyksiin.
Näillä vinkeillä pääset hyvään alkuun hakukonenäkyyvyyden kehittämisessä. Tulokset eivät ilmesty yhdessä yössä, vaan hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä työtä, jolla pyritään täyttämään sivun käyttäjän tiedontarve. Tuloksia voi helposti seurata hakemalla palveluaan Googlesta eri hakusanoilla. Muistathan kuitenkin hakiessa käyttää ”Incognito” tilaa, jotta näet realistiset tulokset.
Jos haluat sparrausta hakukonenäkyvyyden kehittämiseen, niin laita meille viestiä. Osaamme auttaa sisällön rakentamisessa ja meillä on käytössämme työkalut, joilla saadaan seurattavia tuloksia aikaan. Mukavaa viikon jatkoa ja tsemppiä hakukoneoptimointiin!